Några praktiska råd till dig som är kund hos Procyon AB
Felsökning
Om du plötsligt får problem med att komma ut på nätet, så är det svårt att söka hjälp
via nätet. Därför är ett gott råd att skriva ut avsnittet för felsökning, så att du har
detta till hands i händelse av otillgänglighet.
Läs mer
Förnya din IP - gör så här.
Har du en router?
Om du har startat om ditt kabel-modem, så måste även routern startas om och detta först
när kabel-modemet blivit körklart. Allra sist startar du upp din dator.
Om du inte kommer ut på nätet så kan det bero på att routern har tappat sin IP-adress.
Då måste du starta om routern genom att dra ur strömkabeln och sätta tillbaka
den igen efter några sekunder.
Testa din hastighet
Vill du testa din hastighet så använder du dig lämpligast av
Bredbandskollen och följer anvisningarna där.
Det är lätt gjort och tar inte många minuter. Resultatet av testet kan variera, därför bor
du utföra testet vid några olika tillfällen för att få en rättvisande bild av din hastighet.
Testet är gjort av II-stiftelsen, Konsumentverket och Post&Telestyrelsen.
Anslut flera datorer
Om du behöver ansluta flera datorer till ditt modem, så behöver du en router. Kontakta
gärna Procyon för råd.
Frågor och svar
Läs också en sammanställning av vanliga frågor och svar här.
Tillbaka