Några praktiska råd till dig som är kund hos Procyon AB

Felsökning

Om du plötsligt får problem med att komma ut på nätet, så är det svårt att söka hjälp via nätet. Därför är ett gott råd att skriva ut avsnittet för felsökning, så att du har detta till hands i händelse av otillgänglighet.
Läs mer

Förnya din IP - gör så här.

Har du en router?

Om du har startat om ditt kabel-modem, så måste även routern startas om och detta först när kabel-modemet blivit körklart. Allra sist startar du upp din dator.

Om du inte kommer ut på nätet så kan det bero på att routern har tappat sin IP-adress. Då måste du starta om routern genom att dra ur strömkabeln och sätta tillbaka den igen efter några sekunder.

Testa din hastighet

Vill du testa din hastighet så använder du dig lämpligast av Bredbandskollen och följer anvisningarna där. Det är lätt gjort och tar inte många minuter. Resultatet av testet kan variera, därför bor du utföra testet vid några olika tillfällen för att få en rättvisande bild av din hastighet. Testet är gjort av II-stiftelsen, Konsumentverket och Post&Telestyrelsen.

Anslut flera datorer

Om du behöver ansluta flera datorer till ditt modem, så behöver du en router. Kontakta gärna Procyon för råd.

Frågor och svar

Läs också en sammanställning av vanliga frågor och svar här.

Tillbaka