Om fastigheten är internet-ansluten, gå in på "Våra tjänster" och klicka dig fram till beställningsblanketten. Skriv ut den, fyll i den och skicka in den till oss.
Om det ej erbjuds internet-tjänster i ert kabel-TV-nät, be någon representant för kabel-TV-nätet att kontakta Procyon AB via e-post eller på telefon 08-446 72 65.
Har du Windows XP - gå till Startflaggan och välj "Kör". I det nya fönstret som kommer upp skriver du CMD och trycker OK. Då får du upp ett DOS-fönster där du skriver in IPCONFIG /RENEW och därefter får du information om din nya IP-adress mm.
Har du Windows 95/98/ME - gå till Startflaggan och välj "Kör". I rutan som kommer upp skriver du COMMAND och väljer OK. I det nya fönstret som då kommer upp kan det stå "PPP-adapter" eller namnet på ditt nätverkskort. Är "PPP-adapter" markerad, trycker du på den nedåtgående pilen till höger för att få fram namnet på ditt nätverkskort. Markera nätverkskortet och tryck på knappen "Förnya alla". Nu får du upp den nya IP-adressen i fönstret.
Om du har en router installerad, så kan orsaken vara att routern har tappat sin IP-adress. Då drar du ut strömsladden på routern en kort stund och sätter tillbaka den igen. Sedan väntar du tills routern är körklar, och följer ovanstående instruktioner för varje ansluten dator.